Fiskeriforeningen Gudenaa

Sandart konkurrence

Hvert år afholder fiskeriforeningen Gudenaa Sandart konkurrence.
Alle interesserede er velkomne og man opfordres til at følge med her på hjemmesiden hvor nyt omkring konkurrencen skrives.

Nedenfor ses billeder fra konkurrencen i 2014.

1 samt 3 plads til Martin og Martin.... Stort tillykke med fangsten samt præmeier.
Andepladsen gik til Gert Mikkelsen som havde valgt Catch and release, og derfor havde billedokumentation med.

1 pladsen til Gedde / Junior Fredrik S.- Bruun. 105cm 9,2kg

SANDART KONKURRENCEN 2010

Et rekord stort antal fremmødte lystfiskere, nemlig hele 68 var skrevet ind til dette års konkurrence.

Det var samtidig, en debut for et samarbejde imellem vores egen og Silkeborgs lystfiskerforening, omkring afholdelsen idet Silkeborg jo som bekendt har overtaget fiskevandet omkring slusen.
Vi har været glade for at blive budt med ved afholdelsen og håber dette vil gentage sig til næste år.

Her følger lidt stemningsbilleder fra indvejningen.

PREMIERE_1._JUNI_20101.jpg (313349 byte) Vinderfisken PREMIERE_1._JUNI_20102.jpg (350670 byte) PREMIERE_1._JUNI_20103.jpg (459247 byte)
Junior vinderne
PREMIERE_1._JUNI_20104.jpg (321530 byte) PREMIERE_1._JUNI_20106.jpg (237944 byte)

SANDART KONKURRENCEN 2009

Aften hygge.

Så kom dagen som de fleste, der holder af søfiskeri, har ventet på nemlig d. 1. Juni. Pladsen ved Ry ål summede allerede fra først på aftenen af liv & aktiviteten blev bare større & større, som aftenen skred frem. Der blev grillet, fortalt lystfisker historier & nydt en enkelt dram eller to. Ved midnat blev fiskeriet skudt i gang med et meget flot fyrværkeri udført af H.C. Andersen fyrværkeri & sponsoreret af Ry Ål, Aqva Waterbeds, Siimbåde, Tørring tømre & -snedker forretning & Ry taxi. Herefter gled de mange både ud i den stille sommer nat i håbet om at fange vinderfisken. I løbet af natten og morgen blev der snakket lystigt over telefon & sms, da der skulle holdes styr på antal & størrelse rundt i de forskellige både. Så da indvejningen oprandt kl. 10.00 var fremmødet & interessen stor.

Så er der indvejning.

I løbet af natten havde omkring 35 – 40 både & 70 – 80 personer deltaget i dysten om at fange den største & de fleste sandarter. Vinderen blev Michael Bøcher Nielsen, Ålborg, der fangede en sandart på 3,2 kg i knudsø, hvilket var lidt spændene, da vinderfisken normalt bliver fanget i Julsø. Fleste fisk gik til Henrik Kjær, Ry, der havde den største vægt på 4 fisk. Det var ikke de størst fisk, der kom til indvejning i år. Men til gengæld blev der fanget rigtig mange fisk mellem 1 & 3 kg. Et forsigtigt bud lyder på ca. 45 – 50 fisk til indvejning plus alt det løse. Herudover blev der også fanget en del pæne gedder mellem 3 & 6 kg samt 2 flotte søørreder i 2 kgs klassen. Efter indvejningen kunne en stor flok trætte lystfiskere gå hjem & fordøje nattens oplevelser, inden det helt sikkert blev til et par timer på langs.

Morgen stemning ved Møllesøen.

Hornfisketur til Alrø D. 13. Maj 2007

Den 13. maj om formiddagen var vi 3 mand plus Lars`s 2 børn Mikkel & Rikke, der kørte til Alrø for at fiske hornfisk. Det var egentlig fint vejr, dog blæste det en del. Men på indersiden af Alrø fandt vi godt med læ. Det viste sig snart, at hornfiskene var i bidehumør, & i løbet af de næste 4 – 5 timer mærkede & fangede vi en del hornfisk. Da fisketuren var slut, havde vi landet 14 – 15 hornfisk & mistet mindst lige så mange. Der var mange ude på denne søndag & det så ud til at næsten alle fik fisk. Udover mange hornfisk, så vi også 2 flotte havørreder på ca. 2 kg, der blev landet. Alt i alt en rigtig hyggelig fisketur.

Med Venlig Hilsen – Aktivitetsudvalget.